25 Feb 2012

Pertandingan Futsal KPP Seremban

               Pertandingan Futsal yang dianjurkan oleh biro sukan dan kelab futsal pada 19 febuari 2012 yang lalu telah mendapat sambutan hangat daripada setiap semester. Pertandingan kali ini telah diadakan di Pusat Futsal Public Star Seremban. Pertandingan yang dijalankan terbahagi kepada 2 kategori iaitu kategori lelaki dan kategori perempuan. Sebanyak 16 kumpulan bagi kategori lelaki dan hanya 3 kumpulan bagi kategori perempuan menyertai pertandingan kali ini. 


            Dua pasukan yang memungut mata tertinggi dalam setiap kumpulan akan mara ke pusingan Kalah mati.


KUMPULAN A
Ranggo FC dan Kucing Janda layak ke pusingan seterusya.
Pantai Timur gagal meneruskan kemaraa apabila tewas jarinngan melalu jumlah jaringan gol
KUMPULAN B
TANGGO FC dan PLUS FC mara ke pusingan kalah mati
KUMPULAN C
PRO GOAL dan SEM 4 mara ke pusingan kalah mati.
KUMPULAN D
BOLOX SEROX FC dan LIPAN BARA FC mara kepusingan kalah mati


            Pertandingan mula hangat dengan sorakan apabila para pemain mula menunjukkan kebolehan dan kemahiran dalam menggelecek dan mengawal bola.Aktiviti ini terbukti berjaya melahirkan dan mengetengahkan bakat-bakat dalam permainan futsal.


          Sorotan sepanjang perlawanan sampai ke kemuncak apabila dua pasukan melayakkan diri ke pusingan akhir.Perlawanan akhir antara pasukan Ranggo FC dan Tanggo FC berlangsung sengit dengan kedua-dua pasukan berbalas serangan.




       Pertandingan akhir antara dua pasukan hebat itu berakhir dengan kemenangan mutlak pasukan Tanggo FC menewaskan Ranggo FC dengan 2 gol tidak berbalas dalam masa tambahan. 


JUARA PERTANDINGAN FUTSAL KPPS
TANGGO FC

NAIB JUARA PERTANDINGAN FUTSAL KPPS
RANGGO FC

Finalis Pertandingan kategori lelaki

                 Ketiga-tiga pasukan dari kategori perempuan juga tidak kurang hebatnya.Dan 80 girls Team A telah memenangi tempat pertama dalam kategori perempuan apabila berjaya menewaskan 2 pasukan lain yang bertanding. 
     
                             
Juara pertandingan futsal kategori perempuan.

            Secara keseluruhan pertandingan berjalan lancar dan segala objektif pertandingan tercapai.Di harap pertandingan seperti ini dapat di teruskan dari masa ke semasa demi memastikan minat untuk bersukan dalam kalangan pelatih tidak pernah luntur.


-sedia membantu-

No comments: