20 Feb 2012

Al-Bugahir Juara Pertandingan Nasyid

          
         Pada 12 febuari 2012 telah berlangsung satu pertandingan nasyid KPP Seremban anjuran biro kebudayaan dan kerohanian di auditorium perdana. Majlis yang di acarakan oleh siti Nur Amalina dan Mohd Hakimi dimulakan dengan ucapan dari Tuan Pengarah Encik Amir Nurdin bin Harun.


         Pertandingan Nasyid pada kali ini disertai oleh 8 kumpulan yang terdiri daripada pelatih-pelatih semester 1 hingga semester 3. Para pelatih dari semester 4 hingga 6 juga tidak melepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan-persembahan yang telah disajikan. Antara kumpulan yang dipertandingkan ialah:
  1. Al - Humaira (k79)
  2. Panggilan Hijrah (k78)
  3. Syababul Mujahidin (k80)
  4. Soutul Nisa (k80)
  5. Zaufan (k79)
  6. Berkati Kami (k78)
  7. Al - Bugahir (k78)
  8. Al - Syaba (k80)


Al - Humaira

Panggilan Hijrah

Al - Bugahir

soutul Nisa

zaufan

Al-syaba

Berkati kami

syababul mujahidin

         Juri jemputan pada malam itu terdiri daripada tenaga pengajar kolej sendiri iaitu Encik Abu Bakar bin Mad Lazi , Encik Hamzah bin Yan dan Encik Isahari bin Smile.Antara kriteria pengadilan yang diambil kira ialah tempo 45% , Vokal 40% , pakaian 5% dan persembahan 10%.

         Selepas semua kumpulan berentap mempersembahkan kebolehan dan kretiviti masing-masing dalam menyampaikan lagu akhirnya keputusan pertandingan diumumkan.

TEMPAT PERTAMA  : AL-BUGAHIR (K78)
TEMPAT KEDUA     : BERKATI KAMI (K78)
TEMPAT KETIGA     :ZAUFAN (K79)

          Auditorium Perdana KPP Seremban bergema dengan sorakan penonton apabila AL- Bugahir dinobatkan sebagai juara pada malam itu.Pihak juri berpuas hati dengan keseluruhan persembahan pada malam itu walau terdapat banyak kekurangan yang perlu diperbaiki.


            Majlis pada malam itu berakhir.Program Nasyid yang dianjurkan oleh biro kebudayaan ini berakhir dengan jayanya.Ini terbukti apabila kesemua pihak memberi kerjasama yang baik.

           Tahniah diucapkan kepada kesemua pemenang. Menang atau kalah bukan persoalan. Kemenangan yang sebenarnya adalah apabila kesemua kumpulan berjaya menyampai kan dakwah melalui alunan nasyid indah.

-sedia membantu-